Retourneren
Onze retourprocedure
Het kan tot 5 werkdagen duren voordat wij je retourzending van de vervoerder hebben ontvangen.
Als de retourzending is ontvangen en verwerkt in ons magazijn, sturen we je een e-mail om te bevestigen dat je terugbetaling is verwerkt. Dit kan 2-3 werkdagen duren nadat we het geretourneerde artikel van de vervoerder hebben ontvangen.
Het kan tot 14 dagen duren voordat de terugbetaling op je rekening wordt weergegeven, afhankelijk van de betalingsmethode die je hebt gebruikt.
VIND JE BESTELLING
Retourneren van online aankopen
Aankopen gedaan op www.timberland.nl kunnen alleen worden geretourneerd via onze online retourprocedure. Start je retournering nu.
1.Retourprocedure starten
Als je een account bij ons hebt, log dan in op je account en ga naar je bestelgeschiedenis om de retourprocedure te starten.
Als je als gast hebt aangekocht, klik dan op de link Volg mijn bestelling bovenaan elke pagina op onze website. Voer je bestelnummer van 8 tekens in en het e-mailadres dat je hebt gebruik voor je bestelling om de retourprocedure te starten. Zodra je je in de pagina Bestellingsgegevens bevindt, klik je op de knop 'Retourzending aanmaken.
2. Plannen
Om de retourbestelling te voltooien, moet je:
1. De te retourneren artikelen selecteren.
2. De reden voor het retourneren selecteren.
3. De retourneermethode selecteren.
3. Maak je retouretiket of QR-/barcode klaar
Kies je voor de digitale code? Klik op de retourbevestigingspagina op de knop 'Download je code'. Hiermee genereer je de QR/Barcode die je moet laten zien op het afgiftepunt. Je ontvangt deze ook via e-mail op het door jou gekozen e-mailadres.
Je hoeft niets te printen; laat gewoon je bevestigingsmail zien bij het afgiftepunt van je voorkeur en zij printen het etiket en plakken het op je pakket.
4. Verpakken
Pak de artikelen in die je wilt retourneren. We raden je aan de originele verzendverpakking opnieuw te gebruiken en goed af te sluiten.
Zorg ervoor dat alle oude verzendlabels, stickers en andere materialen van de buitenkant van de verpakking zijn verwijderd of afgedekt.
5. Afgeven aan de vervoerder
Geef het pakket binnen de openingstijden af bij de door jou gekozen locatie. Laat de door jou gedownloade streepjescode zien en zij zullen deze afdrukken en op het pakket plakken.
Je ontvangt hiervan een bevestiging in je inbox samen met een trackingnummer.
6. Bevestiging ontvangen
Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra je geretourneerde producten zijn ontvangen, geaccepteerd en verwerkt. Dit kan 2-3 werkdagen duren nadat we je retourzending hebben ontvangen.
Als er iets mis is met je retourzending (bijv. producten die niet overeenkomen met je aankoop, producten die worden geretourneerd met verlaagde verkoopwaarde, etc.), brengen we je hiervan per e-mail op de hoogte en sturen we het artikel mogelijk zelfs aan je terug.
7. Terugbetaling ontvangen
Op het moment dat je retourzending is geïnspecteerd en geaccepteerd door ons kwaliteitscontroleteam, storten we je terugbetaling terug naar je oorspronkelijke betalingsmethode. Dit hele proces, vanaf het moment dat je het retouretiket hebt afgedrukt tot het moment dat de teruggave zichtbaar is op je account, kan tot 14 dagen duren.
Opmerking:
Als je de hierboven beschreven procedure niet wilt volgen, ben je vrij om de retourmethode van jouw voorkeur te kiezen. Houd er rekening mee dat, als je een retourzending doet met een vervoerder van jouw keuze, in plaats van onze gratis retouroptie te gebruiken, de kosten voor het terugzenden van de goederen voor je eigen rekening zijn, je het risico van beschadiging of verlies van de goederen tijdens een retourzending draagt totdat de goederen ons bereiken en dat het retournerings- en terugbetalingsproces langer kan duren.
Waar vind je je bestelnummer
Je kunt je bestelnummer vinden in de e-mail die we je hebben gestuurd ter bevestiging van je bestelling of verzending. Als je een account hebt, kun je inloggen op Mijn account en op Bestellingen klikken om je bestelnummer te vinden.
Waar vind je je prepaid retouretiket
Om een gratis retouretiket te ontvangen, ga naar Een online aankoop retourneren en volg de stappen om een retourzending te boeken. Je wordt gevraagd om een retouretiket te genereren en te printen.
Retourneren van een in de winkel gedane bestelling die bij de winkel of bij je thuis werd bezorgd
Artikelen uit de online voorraad die in een winkel zijn gekocht en bij de winkel of bij jou thuis zijn afgeleverd, kunnen online worden geretourneerd of in dezelfde The North Face winkel van en geëxploiteerd door The North Face waar je je aankoop hebt gedaan. Dit geldt niet voor partner- en concessiewinkels.
Wanneer je je aankoop online retourneert, volg dan de standaard online retourprocedure. Deze online retourzendingen kunnen ALLEEN worden vergoed in de vorm van een digitale cadeaubon waarop onze standaard cadeaubonvoorwaarden van toepassing zijn.
Als je geen digitale cadeaubon als terugbetaling wilt ontvangen, breng dan je bestelling terug naar de winkel van aankoop.
Retourneren van een online aankoop afgehaald in de winkel
Artikelen die je online hebt gekocht en in een winkel hebt opgehaald, kun je retourneren via onze Online Retourprocedure. Je kunt hier Een retourzending starten.
Een bestelling retourneren die je online gereserveerd hebt en in de winkel hebt gekocht.
Online gereserveerde, maar in de winkel gekochte artikelen kunnen alleen worden geretourneerd in dezelfde winkel. Niet inbegrepen partnerwinkels en concessiewinkels.
TIMBERLAND's RETURN POLICY
Herroepingsrecht

Als je niet tevreden bent over de Producten die je ontvangen hebt of als je eenvoudig van gedachten veranderd bent over de aankoop nadat we je je Bevestiging van de Bestelling gemaild hebben, kun je ze terugzenden binnen 30 (dertig) kalenderdagen vanaf de levering van de Producten en een terugbetaling ontvangen, op voorwaarde dat je de Producten naar ons terugstuurt in overeenkomst met de procedure die aangeduid wordt op onze Retourpagina.

Bestellingen die zijn geplaatst tussen 1 november en 31 december kunnen worden geretourneerd tot 31 januari

Dit is een herroepingsrecht dat je kunt uitoefenen zonder boete en zonder opgave van enige reden.

Houd er rekening mee dat zolang de Producten in je bezit blijven, je verantwoordelijk ervoor bent ze veilig, beveiligd en in goede staat te bewaren.

Bij een retour omdat je van gedachten veranderd bent (herroepingsrecht), zal je een volledige terugbetaling ontvangen, los van de verzendkosten voor express levering, als je die verzendmethode gekozen had.

We erkennen geen herroepingsrecht voor Producten waarvoor je ons om aanpassingen gevraagd hebt (bijvoorbeeld met individuele kleuren, materialen, monogrammen) via onze Personaliseer-functie die hier beschikbaar is.

Personaliseer-producten kunnen natuurlijk wel geretourneerd worden als ze defect zijn.

Wettelijke garantie voor defecte goederen

Naast bovenstaande erkennen we een statutaire garantie van 2 jaar voor productfouten. Een product is “defect” als het beschadigd ontvangen wordt of als een fabricage- of materiaalfout optreedt binnen 2 jaar na de aankoop. Houd er rekening mee dat Producten die door slijtage beschadigd zijn niet als defect beschouwd worden.

Je kunt defecte Producten terugzenden binnen 2 jaar na ontvangst en een volledige terugbetaling ontvangen met inbegrip van alle verzendkosten, zoals dit van toepassing is.

Return Online Locate Orders (ROLO, Online retour van Locate Bestellingen)

Locate Bestellingen zijn bestellingen die in de winkel worden geplaatst voor producten die niet fysiek in de voorraad van de winkel beschikbaar zijn, met een levering in dezelfde winkel of naar jouw huisadres.

Via Locate gekochte artikelen kunnen worden geretourneerd in een eigen winkel van Timberland of online. Uitgezonderd partner- en concessiewinkels. Wanneer je online retourneert, volg dan de standaard online retourprocedure. Online retours kunnen ALLEEN worden terugbetaald in de vorm van digitale cadeaubonnen die vallen onder onze standaard Cadeaubonvoorwaarden.

Indien je niet met een digitale cadeaubon wilt worden terugbetaald, retourneer de artikelen dan in de winkel waar je ze hebt gekocht.