VERKOOPVOORWAARDEN - RETOURVOORWAARDEN

 

Hoe verloopt een retournering

We ondervinden een vertraging bij het verwerken van onze bestellingen vanwege hoge volumes.
U ontvangt uw verzendbericht zo snel mogelijk.

Onze vervoerders verwerken momenteel een groot aantal pakketten. U kunt een vertraging in de bezorging ondervinden.
Blijf uw trackinglink controleren voor updates.

Ons klantenserviceteam ervaart een groot aantal contacten, dus onze responstijd kan iets langer zijn dan normaal.

Uw terugbetaling nog niet ontvangen? Even geduld, we proberen alle ontvangen retouren van de afgelopen dagen te verwerken.

Als gevolg van een Nationale  staking kan het zijn dat uw pakket een kleine vertraging heeft bij de levering.
Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Wegens gepland onderhoud is onze retour service niet beschikbaar tussen Zaterdag 20 Maart om 18.00 en Zondag 21 Maart om 05.00 uur.

U kunt u retourzending voor en na deze onderhoud plaatsen. Onze excuses voor dit ongemak.

VERLENGDE RETOURPERIODE: Bestellingen geplaatst vanaf 18 november kunnen worden geretourneerd tot 31 januari

In het licht van de huidige wereldwijde situatie hebben we ons retourbeleid uitgebreid tot 60 dagen op alle bestellingen.

Houd er rekening mee dat retourzendingen die tussen vrijdag 2 april en maandag 5 april zijn ontvangen, met een korte vertraging kunnen worden terugbetaald.

Ons retoursysteem is momenteel niet beschikbaar vanwege een update, maar het zal binnenkort weer operationeel zijn, kom later nog eens terug.

Houd er rekening mee dat alle online aankopen alleen kunnen worden geretourneerd via de online procedure die hieronder staat beschreven, dit kan niet bij een Timberland winkel.

HOW TO MAKE A RETURN

Als je een andere maat of kleur wilt bestellen, moet je het artikel of de artikelen retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen. Je krijgt je geld terug zodra de artikelen door ons magazijn zijn ontvangen en verwerkt.

1) De retourzending starten

Selecteer het artikel dat/de artikelen die je wilt retourneren, de reden van retourzending en de retourmethode.

Klik op de bevestigingspagina van de retourzending op de knop 'Retourlabel afdrukken'. Er wordt dan een label gegenereerd dat je moet afdrukken om het artikel (of de artikelen) te retourneren. Neem contact met ons op als je geen toegang hebt tot een printer.

2) Maak het retourpakket klaar

Zodra je je retour hebt aangemeld en het retourlabel hebt gemaakt, moet je deze stappen volgen om ervoor te zorgen dat we je retourzending ontvangen.

2.1. Verpak de bestelling in de originele doos.

- Met het oog op het milieu verzoeken we je de originele doos te gebruiken.

- Deze doos is ontworpen voor de retourzending: aan de binnenkant bevindt zich een blauwe kleefstrip waarmee je de doos zonder tape kunt sluiten.

2.2. Plak het retourlabel op de doos en zorg ervoor dat het originele label bedekt is.

3) Stuur het pakket terug

Geef het pakket binnen de openingstijden af bij het door jou gekozen afgeefpunt van voorkeur. Daar wordt het pakket ingescand en opgehaald.

Je ontvangt een bevestiging in je e-mail, inclusief een tracking-nummer.

 

4) Het aankoopbedrag terugkrijgen

- Je ontvangt per e-mail een bevestiging als je bestelling door ons magazijn is ontvangen en we zullen het bedrag dan terugstorten op je bank-/PayPal-rekening.

- Als je vragen hebt, kijk dan bij onze veelgestelde vragen over retouren. Als je je mening wilt geven over onze retourprocedure, kun je altijd contact met ons opnemen.

Herroepingsrecht

Als je niet tevreden bent over de Producten die je ontvangen hebt of als je eenvoudig van gedachten veranderd bent over de aankoop nadat we je je Bevestiging van de Bestelling gemaild hebben, kun je ze terugzenden binnen 30 (dertig) kalenderdagen vanaf de levering van de Producten en een terugbetaling ontvangen, op voorwaarde dat je de Producten naar ons terugstuurt in overeenkomst met de procedure die aangeduid wordt op onze Retourpagina.

Dit is een herroepingsrecht dat je kunt uitoefenen zonder boete en zonder opgave van enige reden.

Houd er rekening mee dat zolang de Producten in je bezit blijven, je verantwoordelijk ervoor bent ze veilig, beveiligd en in goede staat te bewaren.

Bij een retour omdat je van gedachten veranderd bent (herroepingsrecht), zal je een volledige terugbetaling ontvangen, los van de verzendkosten voor express levering, als je die verzendmethode gekozen had.

We erkennen geen herroepingsrecht voor Producten waarvoor je ons om aanpassingen gevraagd hebt (bijvoorbeeld met individuele kleuren, materialen, monogrammen) via onze Personaliseer-functie die hier beschikbaar is.

Personaliseer-producten kunnen natuurlijk wel geretourneerd worden als ze defect zijn.

Wettelijke garantie voor defecte goederen

Naast bovenstaande erkennen we een statutaire garantie van 2 jaar voor productfouten. Een product is “defect” als het beschadigd ontvangen wordt of als een fabricage- of materiaalfout optreedt binnen 2 jaar na de aankoop. Houd er rekening mee dat Producten die door slijtage beschadigd zijn niet als defect beschouwd worden.

Je kunt defecte Producten terugzenden binnen 2 jaar na ontvangst en een volledige terugbetaling ontvangen met inbegrip van alle verzendkosten, zoals dit van toepassing is.

 

Return Online Locate Orders (ROLO, Online retour van Locate Bestellingen)

Locate Bestellingen zijn bestellingen die in de winkel worden geplaatst voor producten die niet fysiek in de voorraad van de winkel beschikbaar zijn, met een levering in dezelfde winkel of naar jouw huisadres.

Via Locate gekochte artikelen kunnen worden geretourneerd in een eigen winkel van Timberland of online. Uitgezonderd partner- en concessiewinkels. Wanneer je online retourneert, volg dan de standaard online retourprocedure. Online retours kunnen ALLEEN worden terugbetaald in de vorm van digitale cadeaubonnen die vallen onder onze standaard Cadeaubonvoorwaarden.

Indien je niet met een digitale cadeaubon wilt worden terugbetaald, retourneer de artikelen dan in de winkel waar je ze hebt gekocht.