Timberland NL Home
Winkelwagen

WAT IS UW RETOURBELEID?

Een product aan ons retourneren is snel, eenvoudig en gratis. Als u om wat voor reden dan ook niet tevreden bent over een door u aangeschaft product, kunt u het aankoopbedrag terugkrijgen als u het product binnen 30 dagen aan ons retourneert. Nadat we het product hebben gecontroleerd, krijgt u het aankoopbedrag terug via de door u gebruikte betaalmethode.

U hoeft als u iets wilt retourneren geen contact met ons op te nemen; klik gewoon hier en selecteer Maak een Retouropdracht. U kunt het pakketje dan naar een UPS Access Point bij u in de buurt brengen of het pakketje laten ophalen. Eenvoudig! Bekijk onze retour instructies voor meer informatie over het retourproces.

Als u een andere maat, andere kleur of ander product wilt, stuur het gekochte product dan naar ons terug en plaats een nieuwe bestelling.

We willen graag alle geretourneerde producten terugnemen. Is een product echter in een staat waarin wij het product niet kunnen accepteren, dan moeten wij het product mogelijk weer aan u retourneren.

Het duurt doorgaans 14 dagen voordat we uw pakketje hebben ontvangen en het bedrag hebben gerestitueerd; zodra we het pakketje hebben ontvangen, krijgt u hier van ons een e-mailbericht over. Afhankelijk van de kaartuitgever kan het tot 10 dagen duren voordat het bedrag op uw rekening is bijgeschreven.

naar boven

IK HEB ONLINE EEN AANKOOP GEDAAN. KAN IK HET PRODUCT TERUGBRENGEN NAAR EEN WINKEL?

nline aankopen dienen direct aan onze online winkel te worden geretourneerd. Producten aan ons retourneren is gratis en eenvoudig: klik hier voor meer informatie.

naar boven

IK HEB IN EEN WINKEL EEN AANKOOP GEDAAN. KAN IK HET PRODUCT ONLINE RETOURNEREN?

We kunnen bij winkels gekochte producten niet retour nemen. Zoek hier naar de dichtstbijzijnde winkel waar u uw product kunt terugbrengen.

Neem, als u lastig bij een winkel kunt komen, contact op met de winkel waar u uw aankoop hebt gedaan. Het personeel kan u dan verder helpen. U kunt ook contact met ons opnemen Wij helpen u graag verder!

naar boven

KAN IK EEN PRODUCT OOK OMWISSELEN IN PLAATS VAN DAT IK GELD TERUGKRIJG?

Helaas is het niet mogelijk om te ruilen. Als u een andere maat, andere kleur of ander product wilt bestellen, retourneer het product dan aan ons en plaats een nieuwe bestelling.

naar boven

HOE MAAK IK EEN RETOURLABEL?

Klik hier en selecteer Maak een Retouropdracht om retourlabels te maken en af te drukken. U hebt alleen uw bestelnummer en de postcode van het factureringsadres waarmee u de bestelling hebt geplaatst nodig.

Uw bestelnummer begint met een getal. Als het nummer begint met een letter, sla dan de eerste drie letters over en voer bij het aanmaken van een retouropdracht de overgebleven nummers in in het vak Voer uw ordernummer in. Bijvoorbeeld: CNL12345678 moet worden ingevoerd als 12345678.

naar boven

WAAR KAN IK MIJN BESTELNUMMER VINDEN?

Uw bestelnummer staat in de bestel- of verzendbevestigingse-mail die we u hebben verzonden. Meld u, als u een geregistreerde klant bent, aan bij Mijn account en klik op Bestellingen om uw bestelnummer te bekijken.

Uw bestelnummer begint met een getal. Als het nummer begint met een letter, sla dan de eerste drie letters over en voer bij het aanmaken van een retouropdracht de overgebleven nummers in in het vak Voer uw ordernummer in. Bijvoorbeeld: CNL12345678 moet worden ingevoerd als 12345678.

naar boven

HOE KAN IK MIJN RETOURZENDING TRACEREN?

U kunt het traject van uw retourzending traceren zodra deze bij het vervoersbedrijf is aangekomen. Het traceernummer staat op het retourlabel dat u aan het einde van de retouraanvraagprocedure hebt aangemaakt. Het traceernummer staat boven de streepjescode van het UPS-label en begint met 1Z. U kunt dit nummer gebruiken om uw pakketje direct op de website van het vervoersbedrijf te traceren.

Als u de traceringsgegevens niet direct kunt inzien, komt dit waarschijnlijk doordat het vervoersbedrijf het pakketje nog niet heeft opgehaald. De traceringsgegevens zijn beschikbaar zodra het vervoersbedrijf dit gedaan heeft.

naar boven

IK HEB EEN BESCHADIGD PRODUCT ONTVANGEN?

Dit spijt ons. U kunt het product aan ons retourneren, waarna wij het volledige aankoopbedrag zullen terugstorten.

U hoeft hier alleen maar een retourlabel aan te maken en "Product was beschadigd"" te vermelden als reden voor de retour. Zodra wij uw pakketje hebben ontvangen en het product hebben bekeken, nemen wij contact met u op.

We kunnen u geen vervangend product aanbieden, maar u kunt wel een nieuwe bestelling plaatsen. Neem hier contact met ons op als u hulp nodig hebt bij het plaatsen van een bestelling.

naar boven

WAT MOET IK DOEN ALS HET RESTITUTIEBEDRAG NIET KLOPT?

In de e-mails met statusupdates van je retourzending zie je bedragen waarin toegepaste kortingen, belastingen en verzendkosten nog moeten worden verwerkt.

Neem contact met ons op als je denkt dat het terugbetaalde bedrag niet klopt.

top

how do i track my return?

You can track the journey of your return as soon as it has reached our carrier. The tracking number is provided on the return label that you have created at the end of the return booking process. The tracking number is placed on the bottom of the label under the barcode, and in case of Yodel starts with “JJD”, while in case of Collect+ starts with “8XM”. You can then use this number to track your order directly on the carrier website.

If you’re unable to view tracking information straight away, this is likely to be because the carrier hasn’t collected the parcel yet and should be updated as soon as they do.

top

WAAR KAN IK DE STATUS VAN MIJN RETOURZENDING VOLGEN?

Je kunt je retourzending en de status ervan volgen vanaf het moment dat je het pakket bij het koeriersbedrijf afgeeft totdat je de terugbetaling ontvangt. Je kunt op de volgende drie manieren naar de tracking-pagina gaan:

1. Via e-mail. Nadat je de retourzending bij het koeriersbedrijf hebt afgegeven, ontvang je een bevestigingsmail. Deze e-mail bevat een knop waarop je kunt klikken om naar de tracking-pagina te gaan.

2. Via Order tracken. Klik bovenaan de website op 'Order tracken'. Voer je bestelnummer in en het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Klik wanneer de bestelling wordt weergegeven op de knop 'Mijn retourzendingen beheren'.

3. Via Mijn account. Als je een geregistreerde klant bent, kun je je aanmelden bij je account. Klik op de bestelling die je hebt geretourneerd en vervolgens op de knop 'Mijn retourzendingen beheren'.

Heb je de informatie gevonden, maar heb je behoefte aan een toelichting? Ga dan naar Wat betekenen de tracking-pagina en status? voor meer informatie.

Je ontvangt ook een paar updates via e-mail zodat je volledig op de hoogte blijft.

naar boven

KAN IK MIJN RETOURZENDING ANNULEREN OF OPNIEUW INPLANNEN?

Ja. Je kunt je retourmethode op elk moment wijzigen voor je het afgeeft aan een koeriersbedrijf of bij een afgeefpunt inlevert.

Ga hiervoor naar je bestelgegevens via een van de volgende opties:

1. Mijn retourzendingen tracken: Bovenaan de website kun je klikken op 'Order tracken' Voer je bestelnummer in en het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Klik wanneer de bestelling wordt weergegeven op de knop 'Mijn retourzendingen beheren'.

Of 2: Mijn account. Als je een geregistreerde klant bent, kun je je aanmelden bij je account. Klik op de bestelling die je hebt geretourneerd en vervolgens op de knop 'Mijn retourzendingen beheren'.

Voor beide opties geldt:

op de pagina met retourzendingen 'Retourzending annuleren' selecteren om de geboekte retourzending te annuleren.

Wil je het ophaalmoment wijzigen? Volg dezelfde stappen in Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?.Let op: als je de retourmethode wijzigt op de dag dat je pakket thuis opgehaald zou worden, kan de koerier evengoed nog voor de deur staan.

naar boven

WAT BETEKENEN DE TRACKING-PAGINA EN STATUS?

Op de pagina's om retourzendingen te tracken vind je allerlei nuttige informatie over je retourzending. Zodra het pakket bij het koeriersbedrijf arriveert, kun je het hier tracken.

Wat is er te zien op de pagina?

- Bovenaan zie je de geschatte aankomsttijd van de retourzending in ons magazijn.

- Onder deze datum wordt de status van de retourzending weergegeven. Ga naar 'Wat betekent de status van mijn retourzending?' voor meer informatie.

- In het onderdeel 'Laatste update' vind je informatie over waar en wanneer het pakket voor het laatst is gescand. Als je op de link 'Volledig overzicht tonen' klikt, krijg je alle tracking-events sinds het begin van het retourproces te zien.

- Het tracking-nummer is het nummer dat je van het koeriersbedrijf krijgt voor je retourzending. De hyperlink leidt je naar de site van het koeriersbedrijf.

- Je krijgt ook een overzicht te zien van het artikel dat (of de artikelen die) je retourneert.

naar boven

WAT BETEKENT DE STATUS VAN MIJN RETOURZENDING?

Je tracking-update zal een van de volgende vier statussen hebben:

- In afwachting van thuis ophalen/inleveren bij afgeefpunt: De retourzending is online geboekt, maar nog niet overhandigd aan het koeriersbedrijf. Afhankelijk van de gekozen of in jouw regio beschikbare methode, moet je wachten totdat het koeriersbedrijf het pakket ophaalt of het pakket afgeven op de door jou gekozen locatie.

- Onderweg: je retourzending is opgehaald door het koeriersbedrijf en wordt teruggestuurd naar het magazijn.

- Bezorgd: de retourzending is ontvangen in ons magazijn en gereed voor verwerking en restitutie.

- Uitzondering: neem contact op met de klantenservice voor meer informatie.

naar boven