50 Million Trees



TIMBERLAND ZEGT TOE 50 MILJOEN BOMEN TE PLANTEN IN DE KOMENDE VIJF JAAR

Bedrijf lanceert “Nature Needs Heroes” campagne om de wereldwijde gemeenschap in staat te stellen voorvechters voor de planeet te worden



Timberland kondigt vandaag zijn verbintenis aan om tegen 2025 vijftig miljoen bomen te planten over de hele wereld als onderdeel van zijn streven naar een groenere toekomst. Dit ambitieuze komt voort uit de langdurige toewijding van Timberland om producten op een verantwoorde manier te maken, gemeenschappen te versterken en het buitenleven te beschermen en verbeteren. Een belangrijk aandachtsgebied was het planten van bomen; sinds 2001 heeft het merk wereldwijd meer dan 10 miljoen bomen geplant.

Volgens nieuw onderzoek onder leiding van de Zwitserse Universiteit ETH Zürich blijft het herstel van bomen een van de meest effectieve strategieën voor de beperking van de klimaatverandering. Een wereldwijd aanplantingsprogramma zou tweederde van alle emissies kunnen verwijderen die door menselijke activiteiten in de atmosfeer zijn gepompt. Bomen helpen om de lucht te zuiveren door onder andere: koolstof uit de lucht te verwijderen en zuurstof af te geven; de lucht te koelen door verdamping; erosie te voorkomen en water te besparen. In de komende vijf jaar zal Timberland meerdere herbebossingsinitiatieven over de hele wereld ondersteunen om een groenere toekomst te bevorderen.

“Bij Timberland zijn we ons bewust van de impact die onze moderne manier van leven heeft op de planeet. En we vinden dat we als een wereldwijd lifestyle-merk en als individuen de verantwoordelijkheid hebben om het te verbeteren” zo zegt Jim Pisani, wereldwijd merkvoorzitter, Timberland.

“Bomen en groene gebieden helpen de kwaliteit van onze planeet en het individuele welzijn te verbeteren. Onze toewijding om bomen te planten is een echte, meetbare manier om te handelen vanuit onze overtuiging dat een groenere toekomst een betere toekomst is. We moedigen mensen over de hele wereld aan om zich bij de beweging aan te sluiten door hun eigen acties te ondernemen - klein of groot - om helden voor de natuur te zijn.”

Om zijn woorden kracht bij te zetten heeft Timberland zijn grootste wereldwijde campagne ooit gelanceerd, “Nature Needs Heroes,” waarbij alle consumenten over de hele wereld worden opgeroepen om zich bij de beweging aan te sluiten en eenvoudige, kleine acties te ondernemen voor een gezondere planeet. Gebruikmakend van de passie van het merk voor de natuur en de energie van mode, viert de campagne 12 ecohelden van over de hele wereld die duurzame, positieve veranderingen voor het milieu en hun gemeenschappen aanbrengen. Elke held draagt nieuwe stijlen uit de herfst 2019-collectie, met stadsgroen als achtergrond.

Om zijn verbintenis tot het aanplanten van 50 miljoen bomen te helpen realiseren, zal Timberland samenwerken met een reeks organisaties die het milieu ondersteunen via grootschalige vergroeningsinspanningen en het aanplanten van bomen. Deze organisaties zijn de Smallholder Farmers Alliance, GreenNetwork, TREE AID , the UN Convention to Combat Desertification , Connect4Climate – World Bank Group , Justdiggit , Las Lagunas Ecological Park, Trees for the Future , American Forests en Treedom .

De projecten in het eerste jaar zullen zich concentreren op Haïti, China, de Dominicaanse Republiek, de Verenigde Staten en Mali – inclusief ondersteuning van de Great Green Wall, een door Afrika geleide beweging om een ​​strook van 8.000 km bomen over de hele breedte van Afrika aan te planten om klimaatverandering, droogte, hongersnood, conflicten en migratie tegen te gaan. 

“Timberland heeft een lange geschiedenis van milieubeheer en we zijn heel blij dat ze zich bij de Great Green Wall-beweging voegen - een opkomend nieuw wereldwonder dat belooft hoop te geven aan miljoenen mensen nu we voor de meest dringende uitdagingen van de 21e eeuw staan” zo zegt Mr. Ibrahim Thiaw, Uitvoerend secretaris van het VN-Verdrag ter bestrijding van woestijnvorming.

“Ik ben ervan overtuigd dat iedereen een held voor de natuur kan zijn door elke dag iets kleins te doen” zo zegt Inna Modja, internationaal muzikant, activist, en ambassadeur voor de Great Green Wall. “Recycle elke dag, koop fairtradeproducten, doe onderzoek naar kleding, eten en koffie - bij elke stap kun je iets doen. Als je je bewust bent van de kleine dingen die je kunt doen, zul je merken dat je steeds meer doet.” Modja, geboren in Mali, is een van de ecohelden in de campagne Nature Needs Heroes.