VERKOOPVOORWAARDEN - RETOURVOORWAARDEN
HOE VERLOOPT EEN RETOURNERING
Herroepingsrecht
Als je niet tevreden bent over de Producten die je ontvangen hebt of als je eenvoudig van gedachten veranderd bent over de aankoop nadat we je je Bevestiging van de Bestelling gemaild hebben, kun je ze terugzenden binnen 30 (dertig) kalenderdagen vanaf de levering van de Producten en een terugbetaling ontvangen, op voorwaarde dat je de Producten naar ons terugstuurt in overeenkomst met de procedure die aangeduid wordt op onze Retourpagina.
Dit is een herroepingsrecht dat je kunt uitoefenen zonder boete en zonder opgave van enige reden.
Houd er rekening mee dat zolang de Producten in je bezit blijven, je verantwoordelijk ervoor bent ze veilig, beveiligd en in goede staat te bewaren.
Als je van gedachte verandert en het artikel wilt retourneren, dan zal je een volledige terugbetaling ontvangen. Als je meer dan één product had gekocht en slechts één of meerdere stuks hebt geretourneerd, dan betalen wij het pro-rata deel van de totale verzendkosten terug die je mogelijk hebt betaald. Als je bijvoorbeeld 3 artikelen hebt gekocht en 2 ervan hebt geretourneerd, dan zullen wij 2/3 van de totale verzendkosten terugbetalen die je aanvankelijk hebt betaald. De retourzending wordt terugbetaald zodra deze in ons magazijn is ontvangen en verwerkt. We zullen je een e-mail sturen om te bevestigen dat de terugbetaling is verwerkt. Dit kan tot wel 2à 3 werkdagen duren nadat we de retourzending hebben ontvangen van de koerier. Het kan tot 14 dagen duren voordat de terugbetaling op je rekening wordt weergegeven, afhankelijk van de betalingsmethode die je hebt gebruikt.
HOE VERLOOPT EEN RETOURNERING
Het kan tot 5 werkdagen duren voordat wij je retourzending van de vervoerder hebben ontvangen.
Als de retourzending is ontvangen en verwerkt in ons magazijn, sturen we je een e-mail om te bevestigen dat je terugbetaling is verwerkt. Dit kan 2-3 werkdagen duren nadat we het geretourneerde artikel van de vervoerder hebben ontvangen.
Het kan tot 14 dagen duren voordat de terugbetaling op je rekening wordt weergegeven, afhankelijk van de betalingsmethode die je hebt gebruikt.
Retourneren van online aankopen
Aankopen gedaan op www.timberland.nl kunnen alleen worden geretourneerd via onze online retourprocedure. Start je retournering nu.
Als je een account bij ons hebt, log dan in op je account en ga naar je bestelgeschiedenis om de retourprocedure te starten.
Als je als gast hebt aangekocht, klik dan op de link Volg mijn bestelling bovenaan elke pagina op onze website. Voer je bestelnummer (Reeks van 8 getallen beginnend met de letter T) in en het e-mailadres dat je hebt gebruik voor je bestelling om de retourprocedure te starten. Zodra je je in de pagina Bestellingsgegevens bevindt, klik je op de knop 'Retourzending aanmaken'.
Om de retourbestelling te voltooien, moet je:
1. De te retourneren artikelen selecteren.
2. De reden voor het retourneren selecteren.
3. De retourneermethode selecteren.
Kies je voor de digitale code? Klik op de retourbevestigingspagina op de knop 'Download je code'. Hiermee genereer je de QR/Barcode die je moet laten zien op het afgiftepunt. Je ontvangt deze ook via e-mail op het door jou gekozen e-mailadres.
Je hoeft niets te printen; laat gewoon je bevestigingsmail zien bij het afgiftepunt van je voorkeur en zij printen het etiket en plakken het op je pakket.
Pak de artikelen in die je wilt retourneren. We raden je aan de originele verzendverpakking opnieuw te gebruiken en goed af te sluiten.
Zorg ervoor dat alle oude verzendlabels, stickers en andere materialen van de buitenkant van de verpakking zijn verwijderd of afgedekt.
Geef het pakket binnen de openingstijden af bij de door jou gekozen locatie. Laat de door jou gedownloade streepjescode zien en zij zullen deze afdrukken en op het pakket plakken.
Je ontvangt hiervan een bevestiging in je inbox samen met een trackingnummer.
Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra je geretourneerde producten zijn ontvangen, geaccepteerd en verwerkt. Dit kan 2-3 werkdagen duren nadat we je retourzending hebben ontvangen.
Als er iets mis is met je retourzending (bijv. producten die niet overeenkomen met je aankoop, producten die worden geretourneerd met verlaagde verkoopwaarde, etc.), brengen we je hiervan per e-mail op de hoogte en sturen we het artikel mogelijk zelfs aan je terug.
Op het moment dat je retourzending is geïnspecteerd en geaccepteerd door ons kwaliteitscontroleteam, storten we je terugbetaling terug naar je oorspronkelijke betalingsmethode. Dit hele proces, vanaf het moment dat je het retouretiket hebt afgedrukt tot het moment dat de teruggave zichtbaar is op je account, kan tot 14 dagen duren.
Opmerking:
Als je de hierboven beschreven procedure niet wilt volgen, ben je vrij om de retourmethode van jouw voorkeur te kiezen. Houd er rekening mee dat, als je een retourzending doet met een vervoerder van jouw keuze, in plaats van onze gratis retouroptie te gebruiken, de kosten voor het terugzenden van de goederen voor je eigen rekening zijn, je het risico van beschadiging of verlies van de goederen tijdens een retourzending draagt totdat de goederen ons bereiken en dat het retournerings- en terugbetalingsproces langer kan duren.
We raden u aan om volgens deze procedure te handelen bij uw retourzendingen. U kunt ons ook een verzoek sturen dat u van uw aankoop wilt afzien door gebruik te maken van het 'Modelformulier ontbinding of herroeping' in paragraaf 7 van de verkoopvoorwaarden.
TIMBERLAND'S RETURN POLICY
Herroepingsrecht
Als je niet tevreden bent over de Producten die je ontvangen hebt of als je eenvoudig van gedachten veranderd bent over de aankoop nadat we je je Bevestiging van de Bestelling gemaild hebben, kun je ze terugzenden binnen 30 (dertig) kalenderdagen vanaf de levering van de Producten en een terugbetaling ontvangen, op voorwaarde dat je de Producten naar ons terugstuurt in overeenkomst met de procedure die aangeduid wordt op onze Retourpagina.
Dit is een herroepingsrecht dat je kunt uitoefenen zonder boete en zonder opgave van enige reden.
Houd er rekening mee dat zolang de Producten in je bezit blijven, je verantwoordelijk ervoor bent ze veilig, beveiligd en in goede staat te bewaren.
Bij een retour omdat je van gedachten veranderd bent (herroepingsrecht), zal je een volledige terugbetaling ontvangen, los van de verzendkosten voor express levering, als je die verzendmethode gekozen had.
Wettelijke garantie voor defecte goederen
Naast bovenstaande erkennen we een statutaire garantie van 2 jaar voor productfouten. Een product is “defect” als het beschadigd ontvangen wordt of als een fabricage- of materiaalfout optreedt binnen 2 jaar na de aankoop. Houd er rekening mee dat Producten die door slijtage beschadigd zijn niet als defect beschouwd worden.
Je kunt defecte Producten terugzenden binnen 2 jaar na ontvangst en een volledige terugbetaling ontvangen met inbegrip van alle verzendkosten, zoals dit van toepassing is.
Return Online Locate Orders (ROLO, Online retour van Locate Bestellingen)
Locate Bestellingen zijn bestellingen die in de winkel worden geplaatst voor producten die niet fysiek in de voorraad van de winkel beschikbaar zijn, met een levering in dezelfde winkel of naar jouw huisadres.
Via Locate gekochte artikelen kunnen worden geretourneerd in een eigen winkel van Timberland of online. Uitgezonderd partner- en concessiewinkels. Wanneer je online retourneert, volg dan de standaard online retourprocedure. Online retours kunnen ALLEEN worden terugbetaald in de vorm van digitale cadeaubonnen die vallen onder onze standaard Cadeaubonvoorwaarden.
Indien je niet met een digitale cadeaubon wilt worden terugbetaald, retourneer de artikelen dan in de winkel waar je ze hebt gekocht.
Wettelijke garantie voor defecte goederen
Naast bovenstaande erkennen we een statutaire garantie van 2 jaar voor productfouten. Een product is “defect” als het beschadigd ontvangen wordt of als een fabricage- of materiaalfout optreedt binnen 2 jaar na de aankoop. Houd er rekening mee dat Producten die door slijtage beschadigd zijn niet als defect beschouwd worden.
Je kunt defecte Producten terugzenden binnen 2 jaar na ontvangst en een volledige terugbetaling ontvangen met inbegrip van alle verzendkosten, zoals dit van toepassing is.
Return Online Locate Orders (ROLO, Online retour van Locate Bestellingen)
Locate Bestellingen zijn bestellingen die in de winkel worden geplaatst voor producten die niet fysiek in de voorraad van de winkel beschikbaar zijn, met een levering in dezelfde winkel of naar jouw huisadres.
Via Locate gekochte artikelen kunnen worden geretourneerd in een eigen winkel van Timberland of online. Uitgezonderd partner- en concessiewinkels. Wanneer je online retourneert, volg dan de standaard online retourprocedure. Online retours kunnen ALLEEN worden terugbetaald in de vorm van digitale cadeaubonnen die vallen onder onze standaard Cadeaubonvoorwaarden.
Indien je niet met een digitale cadeaubon wilt worden terugbetaald, retourneer de artikelen dan in de winkel waar je ze hebt gekocht.